مدل جدید طراحی تراس و بالکن

طراحی تراس و بالکن یکی از تاثیرگذارترین کارها در استفاده بهینه از فضای موجود در خانه های آپارتمانی و کوچک می باشد که می تواند در محیطی آرام و سرشار از آرامش را برای رهایی از دغدغه های یک روز کاری شلوغ را برایتان فراهم کند. استفاده از ایده های خلاقانه وسایل ساده و بلااستفاده و رعایت چند نکته مهم در نهایت می تواند به شما کمک کند تا طراحی دکوراسیون بالکن و تراس را براحتی انجام دهید. مجله دکوراسیون داخلی دکونیوز در ادامه بیش از 80 مدل تراس و بالکن کوچک و بزرگ مخصوص آپارتمان و خانه ویلایی با وسایل ساده را ارائه داده و نکات مهمی که باید برای طراحی دکوراسیون تراس مد نظر داشته باشید را معرفی خواهد نمود.

راهکارهای طراحی تراس و بالکن

تراس و بالکن یکی از مهم ترین بخش ها در هر ساختمان می باشد که عدم توجه به آن می تواند تاثیر بسیار بدی بر ظاهر آپارتمان ایجاد کند. به همین دلیل است که با عبور از خیابان و کوچه های شهرها، اغلب تراس های بسیار شلوغ که شباهت زیادی با انباری دارند مواجه میشویم. با کمی خلاقیت و ایده پردازی می توان نه تنها به زیباسازی چهره ساختمان کمک کرد، بلکه فضایی رمانتیک و آرام را برای استراحت بوجود آورد. از مهم ترین راهکارها برای طراحی دکوراسیون داخلی بالکن و تراس می توان به موارد زیر اشاره نمود:

دقت در انتخاب مدل تراس کوچک

با توجه به اینکه تراس منزل شما بزرگ است یا کوچک می توانید مدل های متفاوتی را برای آن پیاده سازی کنید. تراس های کوچک باید تا حد امکان خلوت تر طراحی شوند تا شلوغ و نامرتب جلوه نکنند. در مقابل، برای طراحی تراس های بزرگ می توانید از مبلمان و میز به اندازه کافی استفاده نمود و آن را به فضایی برای دورهمی ها تبدیل کرد. در تصاویر زیر چند نمونه مدل تراس کوچک و بزرگ را مشاهده می کنید که نظم و زیبایی را در کنار هم حفظ کرده اند.

مدل طراحی تراس کوچک

برای طراحی دکوراسیون بالکن و تراس دیوار سبز را انتخاب کنید

فضای داخلی تراس و بالکن در اغلب مواقع بسیار کوچک بوده و امکان قرار دادن وسایل زیاد در آن وجود ندارد. به همین دلیل باید نقش دیوار را در آن جدی بگیرید. به عنوان مثال، تبدیل کردن یکی از دیوارها به دیوار سبز می تواند بهترین راهکار باشد. دیوار سبز به نوعی دیوار گفته میشود که با چمن مصنوعی با طرح و اندازه های مختلف کاملا پوشانده شده و تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون منزل و سایر محیط ها دارد. چمن مصنوعی ها دارای انواع مختلفی هستند و برای دیوار سبز از مدل هایی استفاده کنید که براحتی از پشت به هم متصل شده و می توان روی دیوار و سار سطوح از آنها استفاده نمود. با کمی خلاقیت می توان طرح های بسیار زیبایی را با این نوع پوشش بوجود آورد.

دیوار سبز تراس و بالکن

دکوراسیون داخلی تراس با دیوار سبز

کفپوش را در طراحی بالکن آپارتمانی جدی بگیرید

با توجه به اینکه چه سبک  دکوراسیونی برای تراس و بالکن مد نظر دارید، باید کفپوش مناسب را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر دوست دارید تراس خانه ویلایی یا آپارتمان شما به فضایی سرسبز تبدیل شود، چمن مصنوعی انتخاب مناسبی خواهد بود. در مقابل، برای پیاده سازی مدل تراس مدرن بهتر است از کفپوش چوبی استفاده کنید که جلوه بسیار زیبایی را در محیط بوجود خواهد آورد. خوشبختانه قیمت چمن مصنوعی زیاد گران نیست و می توانید متناسب با بودجه خود یکی از نمونه های مناسب را خریداری و روی تراس نصب کنید. استفاده از چمن مصنوعی در دکوراسیون تراس به این دلیل انتخاب بهتری می باشد که برای منازل استیجاری می توان براحتی آنها را جا به جا و در منزل جدید استفاده نمود. علاوه براین، چمن مصنوعی در تماس با نم و رطوبت تغییر شکل نمیدهد و براحتی قابل شستشو می باشند. تصاویر زیر چند مدل تراس با کفپوش های مختلف نمایش می دهند.

دکوراسیون بالکن با کفپوش چمن مصنوعی

دکوراسیون تراس با کفپوش چمن


نظرات

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

مدل جاکفشی ایستاده مدرن

مدل کوسن کودک و فانتزی