زیباترین ترکیب رنگ اتاق خواب جذاب برای بزرگسالان

ترکیب رنگ اتاق خواب بزرگسالان و عروس شاید در نگاه اول تنها به معنای استفاده از رنگ ها برای زیباتر شدن محیط باشد که این یک اشتباه بزرگ در این زمینه خواهد بود. هارمونی رنگ ها در اتاق خواب زوجین با توجه به تاثیر بسیار زیاد کیفیت استراحت بر از بین بردن استرس و اضطرابی که در طول روز تحمل میشود، باید بر اساس اصول روانشناسی و فنگشویی انتخاب شوند. ما در مجله دکوراسیون داخلی دکونیوز در ادامه بیش از 70 رنگ بندی اتاق خواب از قبیل کاربرد رنگ اتاق خواب استخوانی، گل بهی، رنگ های تیره و سرد و گرم را معرفی خواهیم نمود.

چند اصل مهم در انتخاب ترکیب رنگ اتاق خواب

اتاق خواب یکی از مهم ترین بخش ها در هر خانه می باشد که فرد پس از پشت سرگذاشتن یک روز کاری و پر از استرس دنیای امروز، چند ساعت را در آن به استراحت می پردازد. این نقطه از هر منزل باید سرشار از سکوت و آرامش باشد تا فرد برای شروع روز بعد انرژی کافی را داشته باشد. به همین دلیل باید به تمام جوانب طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب توجه داشت که مهم ترین آنها، رنگ بندی اتاق خواب می باشد. از مهم ترین اصولی که در انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب بزرگسالان و زوجین در نظر گرفت عبارتند از:

انتخاب ترکیب رنگ اتاق خواب بر اساس اندازه اتاق

برای اتاق های کوچک بهتر است از رنگ های روشن استفاده شود و انتخاب رنگ تیره گزینه مناسبی در این زمینه نخواهد بود. علاوه براین، در اتاق های کوچک، بهتر است تنوع رنگی کمتر باشد تا فضا شلوغ بنظر نرسید.

هارمونی رنگ اتاق خواب

رنگ بندی اتاق خواب بر اساس فنگشویی

فنگشویی در دکوراسیون داخلی از گذشته تا امروز مورد توجه بسیاری از کشورها بوده و در چند سال اخیر نیز تاثیر آن بر زندگی در خانه های ایرانی نیز به چشم میخورد. استفاده از رنگ هایی که به عناصر اصلی طبیعت و زندگی مرتبط می باشند، در فنگشویی بسیار تاکید می شود. بهتر است ترکیب رنگ ها به گونه ای باشد که توازن و تعادل در پنج عنصر فلز (خاکستری و سفید)، آب (آبی و سیاه)، چوب (قهوه ای و سبز)، آتش (قرمز و نارنجی) و زمین (زرد کم رنگ و بژ) ایجاد گردد.

رنگ بندی اتاق خواب بر اساس فنگشویی

توجه به روانشناسی رنگ

رنگ از جمله عناصر بسیار مهم در زندگی می باشند که هر یک باعث بر انگیختن احساس خاصی در افراد می گردند. به همین دلیل است که نباید ملاک و معیار انتخاب ترکیب رنگ اتاق خواب را تنها سلیقه افراد در نظر گرفت. به عنوان مثال، از نظر روانشانسی رنگ ، قرمز باعث تحریک احساسات و ایجاد هیجان و تنش در فرد میشود و استفاده زیاد از آن در اتاق خواب مانع از فراهم شدن آرامش در این فضا خواهد شد. در مقابل، رنگ گل بهی در اتاق خواب بزرگسالان و اتاق های نیلی رنگ می توانند فضایی کاملا آرام و آرامش بخش را ایجاد کنند.

رنگ بندی اتاق خواب والدین

ترکیب رنگ سبز و نارنجی

یکی از بهترین انتخاب ها برای اتاق خواب بزرگسالان و زوجین، استفاده از نارنجی می باشد که در طیف رنگ های گرم قرار دارد. البته نکته بسیار مهم در انتخاب این رنگ، کاهش میزان هیجان آن با استفاده از رنگ های سرد می باشد. ترکیب رنگ نارنجی و سبز تلفیق خوبی از رنگ های گرم و سرد را ایجاد می کند که اگر در کنار رنگ های کرم و روشن به کار روند، محیط آرام و زیبایی را در نهایت ایجاد خواهند نمود.

ترکیب رنگ سبز و نارنجی اتاق خواب

ترکیب رنگ سبز و قهوه ای اتاق خواب

همان طور که اشاره شد، بر اساس فنشگویی باید بتوانید تعادل و توازن خوبی در پنج عنصر اصلی ایجاد کنید. به همین دلیل می توان گفت ترکیب رنگی سبز و قهوه ای یکی از انتخاب های بسیار عالی برای اتاق خواب زوجین می باشد که چوب و زمین را در کنار هم حفظ نموده است. استفاده از اکسسوری های متمایل به طلایی می تواند زیبایی اتاق را چند برابر کند.

ترکیب رنگ سبز و قهوه ای اتاق خواب

ترکیب رنگ خاکستری و زرد اتاق خواب والدین

در طراحی دکوراسیون مدرن گرایش زیادی به استفاده از رنگ های خنثی ایجاد شده است. اگر شما نیز از این گروه افراد هستید که ترجیح می دهید بخشی از دکوراسیون منزل خود را با رنگ های خنثی از قبیل خاکستری دیزاین کنید، بهتر است بدانید که نباید از این رنگ به صورت افراطی استفاده شود. هارمونی خاکستری و زرد و سایر رنگ های گرم می تواند انتخاب بهتری در این شرایط به شمار رود. برای حفظ چهره مدرن اتاق خواب در این ترکیب بندی رنگ، بهتر است رنگ غالب خاکستری باشد و از زرد کمتر استفاده گردد.

ترکیب رنگ خاکستری و زرد اتاق خواب والدین

ترکیب رنگ بنفش و خاکستری اتاق خواب

بنفش تیره یکی از رنگ های لوکس می باشد که در طراحی دکوراسیون کاربرد زیادی دارد، اما استفاده از آن در اتاق خواب باید با دقت زیادی انجام شود. بنفش روشن در حالت کلی باعث میشود تا فرد خواب آرامی نداشته باشد و به همین خاطر باید ترکیب رنگ مناسبی را برای آن انتخاب کرد. علاوه براین، بنفش تیره شاید در نگاه اول احساس خوبی را در فرد ایجاد کند، اما به مرور منجر به افسردگی خواهد شد. به همین دلیل بهتر است با کمک رنگ سفید و خاکستری کمی به روشن تر شدن ترکیب رنگ کمک نمود. اتاق خواب هایی که دارای رنگ بندی تیره می باشند، باید نورپردازی مناسب و روشنی داشته باشند.

منبه: 70 ترکیب رنگ اتاق خواب بزرگسالان

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مدل جاکفشی ایستاده مدرن

مدل کوسن کودک و فانتزی

مدل جدید طراحی تراس و بالکن